Syndetics cover image
Image from Syndetics

Kanon : perspektiv på svensk konsthistorieskrivning / redaktörer/editors: Kristoffer Arvidsson & Martin Sundberg ; författare/authors: Kristoffer Arvidsson, Per Dahlström, Alexandra Herlitz, Tintin Hodén, Patrik Steorn, Martin Sundberg.

Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Swedish, English Series: Skiascope ; 10Publisher: Göteborg : Göteborgs konstmuseum, 2021Manufacturer: Kalmar : Lenanders, Kalmar Description: 451 sidor illustrationer 25 cmContent type:
  • text
Media type:
  • unmediated
Carrier type:
  • volume
ISBN:
  • 9789198460155
Other title:
  • The canon : perspectives on Swedish art historiography [Parallel title]
Subject(s): Genre/Form: DDC classification:
  • 709.485 23/swe
Other classification:
  • Ib:kc.4
  • Iaa
Contents:
Förord/Foreword -- Inledning/Introduction -- Amalia Lindegren: ut ur konsthistorien och tillbaka/Amalia Lindegren: out of history and back again -- Klivet in i konsthistorien: Pontus och Göthilda Fürstenbergs gärning för konstens Göteborg/Striding into art history: Pontus and Göthilda Fürstenberg's contributions to art in Gothenburg -- Det levande och äkta: Axel L. Romdahl som konsthistoriker/The lively and authentic: Axel L. Romdahl as art historian -- Att skriva fram en samling: Aron Borelius som museiman och kritiker under åren vid Norrköpings museum/Writing a collection: Aron Borelius, museum director and critic, and his time at Norrköpings museum -- En genuint svensk konst: naivismens roll i svensk konsthistoria/A genuinely Swedish art: the role of naïvism in Swedish art history -- Vid sidan av modernismen: traditionellt figurativt måleri i svensk konsthistorisk kanon över 1900-talet: exemplet Peter Dahl/On the sidelines of modernism: traditional figurative painting in the Swedish art historical canon in the twentieth century: the example of Peter Dahl
Summary: Hur har en konstsamlare och mecenat, två inflytelserika museichefer och en Düsseldorfmålare påverkat vår uppfattning om konstnärlig kvalitet? Hur har naivismens och det traditionella figurativa måleriets ställning värderats i modernismens konstsyn?
Holdings
Item type Current library Collection Call number Status Date due Barcode Item holds
Bok Almedalsbiblioteket Vuxen Ib-c Available 80064114135
Total holds: 0

Parallelltext på svenska och engelska

Förord/Foreword -- Inledning/Introduction -- Amalia Lindegren: ut ur konsthistorien och tillbaka/Amalia Lindegren: out of history and back again -- Klivet in i konsthistorien: Pontus och Göthilda Fürstenbergs gärning för konstens Göteborg/Striding into art history: Pontus and Göthilda Fürstenberg's contributions to art in Gothenburg -- Det levande och äkta: Axel L. Romdahl som konsthistoriker/The lively and authentic: Axel L. Romdahl as art historian -- Att skriva fram en samling: Aron Borelius som museiman och kritiker under åren vid Norrköpings museum/Writing a collection: Aron Borelius, museum director and critic, and his time at Norrköpings museum -- En genuint svensk konst: naivismens roll i svensk konsthistoria/A genuinely Swedish art: the role of naïvism in Swedish art history -- Vid sidan av modernismen: traditionellt figurativt måleri i svensk konsthistorisk kanon över 1900-talet: exemplet Peter Dahl/On the sidelines of modernism: traditional figurative painting in the Swedish art historical canon in the twentieth century: the example of Peter Dahl

Hur har en konstsamlare och mecenat, två inflytelserika museichefer och en Düsseldorfmålare påverkat vår uppfattning om konstnärlig kvalitet? Hur har naivismens och det traditionella figurativa måleriets ställning värderats i modernismens konstsyn?

Indexeringslänk

Powered by Koha