Syndetics cover image
Image from Syndetics

Marknadsföring och påverkan på konsumenten / Magnus Söderlund (red.).

Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Swedish Series: SIR:s årsbok ; 2014Publisher: Lund : Stockholm : Studentlitteratur ; SSE Institute for Research, Stockholm School of Economics, 2014Manufacturer: Spanien Edition: 1. upplDescription: 318 s. ill. 23 cmISBN:
  • 9789144105284
Subject(s): Genre/Form: DDC classification:
  • 659.1019 23/swe
Other classification:
  • Qbm
Contents:
Den påverkade konsumenten / Magnus Söderlund -- De dolda påverkarna / Claes-Robert Julander -- Bilder av människor i marknadsföring / Hanna Berg -- Den leende människan i marknadskommunikationen / Magnus Söderlund, Hanna Berg & Annika Lindström -- Reklamkapital - en förbisedd tillgång / Sara Rosengren -- "Är detta något för mig?" - om relevant reklam / Erik Modig -- Kunden som "fattig" eller "rik" - om kategorisering / Magnus Söderlund -- Så påverkar dina vänner ditt nästa köp / Stefan Szugalski -- Den utökade effekten av reklam - ett intressentperspektiv / John Karsberg -- "Manic monday" - om vanor och tankebanor i konsumentbeteende / Fredrik Lange -- Den paradoxala spelkonsumenten? - om påverkan vid satsningar på sportspel med odds / Patric Andersson & Håkan Nilsson -- "Det var bättre förr!" - eller hur var det egentligen? / Sofie Sagfossen -- Hedonisk shoppingmotivation och dess påverkan på varför en konsument shoppar / Angelica Blom -- "Jag är värd det!" - om att unna sig själv en lyxig present / Johanna Gummerus, Catharina von Koskull, Hannele Kauppinen-Räisänen & Gustav Medberg -- Extrapris på lycka - om reklamens påverkan bortom varumärket / Nina Åkestam

Den påverkade konsumenten / Magnus Söderlund -- De dolda påverkarna / Claes-Robert Julander -- Bilder av människor i marknadsföring / Hanna Berg -- Den leende människan i marknadskommunikationen / Magnus Söderlund, Hanna Berg & Annika Lindström -- Reklamkapital - en förbisedd tillgång / Sara Rosengren -- "Är detta något för mig?" - om relevant reklam / Erik Modig -- Kunden som "fattig" eller "rik" - om kategorisering / Magnus Söderlund -- Så påverkar dina vänner ditt nästa köp / Stefan Szugalski -- Den utökade effekten av reklam - ett intressentperspektiv / John Karsberg -- "Manic monday" - om vanor och tankebanor i konsumentbeteende / Fredrik Lange -- Den paradoxala spelkonsumenten? - om påverkan vid satsningar på sportspel med odds / Patric Andersson & Håkan Nilsson -- "Det var bättre förr!" - eller hur var det egentligen? / Sofie Sagfossen -- Hedonisk shoppingmotivation och dess påverkan på varför en konsument shoppar / Angelica Blom -- "Jag är värd det!" - om att unna sig själv en lyxig present / Johanna Gummerus, Catharina von Koskull, Hannele Kauppinen-Räisänen & Gustav Medberg -- Extrapris på lycka - om reklamens påverkan bortom varumärket / Nina Åkestam

Powered by Koha